MENU
Plan przedłużenia linii tramwajowej z Sobięcina do Boguszowa – dokument z 9 września 1912 roku. Rozmiar celowo zawyżony.

Dodał: Kolekcja-BieniasiewiczT.° - Data: 2011-05-19 17:44:08 - Odsłon: 5328
09 września 1912


  • /foto/5879/5879658m.jpg
    1899
  • /foto/6887/6887359m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/6134/6134141m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6885/6885539m.jpg
    1905
  • /foto/6885/6885327m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/3285/3285992m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/166/166628m.jpg
    1924
  • /foto/276/276273m.jpg
    1924
  • /foto/3925/3925463m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/7882/7882197m.jpg
    1939
  • /foto/7883/7883734m.jpg
    1939
  • /foto/7883/7883763m.jpg
    1939
  • /foto/7883/7883865m.jpg
    1939
  • /foto/9266/9266236m.jpg
    1947
  • /foto/5807/5807779m.jpg
    1950
  • /foto/237/237613m.jpg
    1950 - 1965
  • /foto/4806/4806082m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4806/4806084m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4806/4806091m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/4102/4102257m.jpg
    2010
  • /foto/4071/4071086m.jpg
    2013
  • /foto/5878/5878774m.jpg
    2016
  • /foto/5945/5945644m.jpg
    2016
  • /foto/5908/5908790m.jpg
    2016
  • /foto/7394/7394627m.jpg
    2018
  • /foto/8183/8183664m.jpg
    2019
  • /foto/8183/8183727m.jpg
    2019
  • /foto/8288/8288904m.jpg
    2019
  • /foto/8288/8288958m.jpg
    2019
  • /foto/8665/8665939m.jpg
    2020
  • /foto/8665/8665943m.jpg
    2020

inne

Poprzednie: Góra Parkowa (656 m n.p.m.) Strona Główna Następne: Wieża widokowa i restauracja Belweder (dawna)


piotr.retecki | 2011-05-19 18:22:03
Dla wyjaśnienia dodam, że na planie widać linię idącą obecną ulicą Fornalskiej, i skręcającą w dół na ulicę Kolejową. Dalej plan tego nie pokazuje, ale linia miała biec do dworca kolejowego w Gottesberg, z mijanką w połowie ul. Kolejowej. Z powodu ostrego zakrętu przy ulicy Kolejowej i Dworcowej Przedsiębiorstwo Tramwajowej w Wałbrzychu prowadziło negocjacje z Dyrekcją Przedsiębiorstwa Węglowo - Koksowniczego w Gottesberg, które miało pałacyk i park na tymże rogu, w celu wykupienia wystąjącej części parku i zmniejszenia ostrości zakrętu. Ostatecznie, po pewnych przekomarzaniach ze strony dyrekcji kopalni, wyraziła ona zgodę na taki wariant. Projekt upadł z powodu trudności finansowych, które z kolei wynikały z trudnych warunków terenowych. Do projektu powrócono, ale bezskutecznie w 1925 roku.
Petroniusz | 2011-05-19 22:28:43
Taki plan to jest wielki rarytas. Proszę nie żałować szóstek. ;))))))