moose
| 2019-12-08 14:18:21
Kolejne opowiadanie Zbyszka - napisane kilka lat PRZED szaleństwem związanym ze Złotym Pociągiem. Kto chce niech wierzy.
Ryszard Kumorek
| 2019-12-12 16:17:52
W filmie o "złotym pociągu" z 2015 r. wyprodukowanym przez TVP Wrocław, prof Tomasz Głowiński twierdzi, że sowieci do 20 stycznia 1945 r. zamknęli pierścień oblężenia wokół "Festung Breslau" i po tym czasie nic nie mogło wjechać ani tym bardziej wyjechać z miasta.
zbyszek1030
| 2019-12-13 09:38:29
Jednak według mojej wiedzy,pierścień okrążenia nie
był taki szczelny.A to co widziałem,to widziałem na własne oczy.Resztki koziołka do ręcznego przekładania rozjazdu oraz resztki siatki maskującej.
Ryszard Kumorek
| 2019-12-13 16:58:54
Zostawiając już na boku kwestię szczelności blokady Wrocławia, zaintrygowało mnie Twoje opowiadanie z tego względu, że teren stacji Wałbrzych Szczawienko i jego bliższa i dalsza okolica były w latach mojego dzieciństwa "terenami łowieckimi" w naszych zabawach. Zdarzało się nie raz, że nas gówniarzy przepędzali sokiści, albo inni umundurowani kolejarze. Więc cała okolica była mi znana w szczegółach i pamiętam całą topografię terenu do dzisiaj. Chciałbym więc Cię zapytać, czy te resztki rozjazdu i siatki maskującej widziałeś jeszcze przy końcu przekopu w stronę Lubiechowa, czy już za nim. Innymi słowy: czy było to przed przejazdem kolejowym, czy za. Mam na myśli ten przejazd na polnej drodze, którym pojazdy PGR-u przejeżdżały na pola, gdzie obecnie znajduje się "Strefa". Zaraz za tym przejazdem, po lewej stronie patrząc w kierunku na Lubiechów, znajdował się teren z różnymi dziwnymi śladami w ziemi. I jeszcze jedno. Czy posterunek odstępowy, o którym wspominasz to ten stojący przy skrzyżowaniu lipowej alei z Książa do jez. Daisy, który potem został zburzony a przejazd przez tory zlikwidowany, czy ten poniżej już w Lubiechowie przy szosie? No i na koniec jeszcze jedno: tor nr 1 to jest tor prawy czy lewy w kierunku na Lubiechów? Wybacz tyle pytań i o ile uważasz, że z jakichś względów nie możesz na nie odpowiedzieć, to będzie to Twoja decyzja.
Trójgarb
| 2019-12-20 09:46:56
| edytowany: 2019-12-20 09:49:14
Pierścień okrążenia był na tyle szczelny, że pociąg nie mógł wyjechać, nawet nocą. Wrocław został okrążony przez wyznaczone jednostki, a cała reszta frontu poszła na Berlin. Ponadto w tamtym okresie armia czerwona miała całkowite panowanie w powietrzu. Jest dużo relacji z tamtego okresu: zastępcy dowódcy obrony miasta, a także pamiętniki pewnego księdza.
Resztki maskowania i tory, to z pewnością była nieistniejąca dziś bocznica Hochbergów z dobudowaną w latach wojennych stacją przeładunkową materiałów budowlanych na potrzeby budowy schronu pod Książem. Tunelu kolejowego do Książa nigdy nie było i nie był nawet planowany ze względu na bezzasadność takiego rozwiązania. W 2015 r. kulminacja tych tunelowych bzdur objawiła jedynie przykrą prawdę o pewnych osobach i pewnych środowiskach.
Ryszard Kumorek
| 2019-12-14 16:33:47
| edytowany: 2019-12-14 16:36:33
ryszard.kumorek@o2.pl lub przez mój profil na "hydralu". Dzięki!
|
||||||||||||||||||||||