Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Dom nr 55 (dawna gospoda), ul. Główna, Struga
MacGyver_74: Nad tablicą po prawej widać dach "malucha" - produkcja od lipca 1973. :)
MOP Jaczków, Jaczków
moose: Jakoś tak umknęła nam ta inwestycja, tymczasem już w te wakacje ruszy odcinek z Bolkowa do Kamiennej Góry. Prace na odcinku S3 mają się zakończyć 12 lipca. Potem już tylko odbiory i droga zostanie udostępniona kierowcom.
Sanatorium uzdrowiskowe nr 4 Korona Piastowska (nieczynne), ul. Wojska Polskiego, Szczawno-Zdrój
rajaser: Od kilku lat obiekt nieczynny.
Panoramy Czarnego Boru, Czarny Bór
Kolekcja-BieniasiewiczT.: Brawo za "sokole oko" :-)
Budynek nr 8, pl. Zdrojowy, Jedlina-Zdrój
rajaser: Poprzednio

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

FM
FM
rajaser
Hellrid
Hellrid
McAron
Hellrid
Termit
Termit
Parsley
moose
Rob G.
Parsley
Termit
Ireneusz1966
Hellrid
Hellrid
Hellrid
Zbigniew Waluś
FM
FM

Ostatnio wyszukiwane hasła


 
 
 
 
Zrzutka na serwer - pomóż utrzymać stronę [PODSUMOWANIE]
Autor: Administrator°, Data dodania: 2019-05-02 12:10:14, Aktualizacja: 2019-06-08 01:06:03, Odsłon: 5548

W czerwcu kończy się roczna dzierżawa serwera na którym funkcjonuje portal. Z uwagi na coraz większy ruch na stronie potrzebna jest wydajniejsza maszyna (czyt. droższa). W związku z tym zwracamy się do miłośników portalu z prośbą o wsparcie.

Portal internetowy polska-org.pl funkcjonuje na co dzień na komercyjnym serwerze. Dzięki temu strona działa niezwykle szybko i jest praktycznie bezawaryjna. Taki komfort wymaga jednak stałych opłat, które co roku pokrywało ze składek członkowskich Stowarzyszenie Wratislaviae Amici. Jest to spory koszt, stanowiący nasz główny wydatek (ale nie jedyny!). Niestety nie otrzymujemy żadnych dotacji, więc opłacenie faktur to nie lada wyzwanie. W tym roku pojawił się jednak nowy problem - konieczność wydzierżawienia wydajniejszej maszyny, której koszt jest sporo wyższy niż ponoszony dotychczas.

Aktualny serwer wynajmujemy od początku 2014 r. To już ponad pięć lat, co w świecie cyfrowym stanowi całą epoką. W tym czasie dwukrotnie wzrosła liczba osób przeglądających stronę, kilkukrotnie powiększyła się też liczba fotografii zgromadzonych na portalu, co przekłada się na większy rozmiar bazy danych. Wymagania sprzętowe, które były optymalne w 2014 r., dziś stanowią ledwie minimum. Dla prawidłowego działania strony konieczna jest zatem przeprowadzka na lepszy serwer. Lepszy oznacza jednak droższy. Stowarzyszenie nie jest w stanie samodzielnie sprostać takiemu wydatkowi, dlatego też zwracamy się do Państwa z apelem o finansowe wsparcie.

Liczy się każda złotówka. Wpłaty prosimy kierować jako darowiznę na konto Stowarzyszenia. Im szybciej uda się zebrać niezbędną sumę, tym szybciej będziemy mogli przeprowadzić się na nowy serwer i zabezpieczyć zbiory.

Jak można dołożyć się na serwer? Wystarczy dowolna darowizna:

Nr rachunku bankowego: 72 1240 6768 1111 0010 5385 6943

Tytuł przelewu: "Darowizna na cele statutowe Stowarzyszenia Wratislaviae Amici"

Stowarzyszenie Wratislaviae Amici
ul. Tęczowa 83t/24
53-601 Wrocław

NIP: 894-293-76-10 REGON: 020732006 KRS: 0000302028

IBAN: PL72 1240 6768 1111 0010 5385 6943
kod BIC (SWIFT): PKOPPLPW

 


PODSUMOWANIE DAROWIZN

Do godz. 16:00 29 maja br. otrzymaliśmy darowizny od 107 osób na łączną kwotę 7107 zł. Uzbierane środki stanową ok. 118,45% wszystkich kosztów rocznego utrzymania strony. Zbieramy dalej, wydatków jest sporo.

 

Serdecznie dziękujemy wszystkim miłośnikom strony za przekazane darowizny. Specjalne słowa uznania należą się również członkom stowarzyszenia Wratislaviae Amici, którzy mimo regularnego opłacania składek, dodatkowo przekazali środki w czasie zrzutki.

Uzbierana kwota przekroczyła roczne koszty utrzymania strony. Można więc uznać, że otrzymane wsparcie przekroczyło nasze oczekiwania. Dlatego tym bardziej  składamy ogromne podziękowania.

Przy tej okazji warto jednak szerzej opowiedzieć o finansach Wratislaviae Amici. Opłaty za serwer to tylko część kosztów jakie ponosi stowarzyszenie w związku z funkcjonowaniem strony. Oprócz serwera, płacimy również m.in. za hosting domen internetowych, księgowość, interwencje informatyka czy usprawnienia techniczne. Na to wszystko składa się co miesiąc ok. 20 członków stowarzyszenia. Dzięki sporadycznym darowiznom od kilkunastu osób w skali roku, dotychczas udawało się zachować płynność. Niestety koszty rosną z roku na rok, natomiast wpływy utrzymują się na zbliżonym poziomie. W takich okolicznościach przyszłość strony nie rysuje się różowo, nie wspominając nawet o modernizacji technicznej z prawdziwego zdarzenia.

Choć udało się uzbierać pieniądze na serwer, problem nie został rozwiązany, lecz przesunięty w czasie. Dlatego tak ważne jest uświadomienie miłośników portalu, że potrzebne jest nam regularne wsparcie, chociaż kilka-kilkanaście złotych rocznie. Gdyby co druga osoba czytająca ten artykuł wpłacała chociaż 10 zł na rok, moglibyśmy spokojnie funkcjonować bez obaw czy uda się opłacić wszystkie faktury. Aby nasza wspólna strona mogła działać przez kolejne lata, potrzebna jest Państwa solidarność, o co serdecznie proszę.

 

W imieniu Stowarzyszenia Wratislaviae Amici
Maciej Mituła "Mmaciek"
Prezes Zarządu

 


 


/ / / /
Mmaciek | 2019-05-02 19:28:46
Codziennie odwiedza nas 9-10 tys. osób. Gdyby każdy z tego grona wpłacił choć złotówkę, mielibyśmy spokój na co najmniej dwa lata. Niestety rzeczywistość jest taka, że w skali roku darczyńców jest ok. 20-30. To zdecydowanie za mało, dlatego zwracamy się z apelem.
Danuta B. | 2019-05-02 21:31:07
Używając serwera bez donacji, czułabym się jak najemca, który zalega z czynszem za pokój:).
Davy12 | 2019-05-03 10:20:19
Poszło i ode mnie. Jak człowiek się dowie ile pieniędzy poszło np. na "portal dla bezdomnych" od państwa to się płakać chce. Strona, dzięki której każdy może zobaczyć ciekawe miejsca w najróżniejszych zakątkach Polski, dzięki czemu może je sam potem odwiedzić, zdecydowanie powinna mieć jakieś dofinansowanie.
Emilian Szwaja | 2019-05-03 21:06:19
Poszło. Warto.
mela | 2019-05-04 10:21:41
Ode mnie też poszło. Robicie świetną robotę :)
MacGyver_74 | 2019-05-04 22:41:07
:)
kris_2 | 2019-05-06 08:01:47
Wstawiam na podległe mi fanpagi :)
Mmaciek | 2019-05-06 17:03:38 | edytowany: 2019-05-06 17:36:31
Uzupełniliśmy artykuł o aktualny stan darowizn jakie otrzymaliśmy w ostatnich dniach. Dziękujemy serdecznie osobom, które nam pomogły. Niestety odzew internautów w dalszym ciągu jest niewystarczający, dlatego gorąco zachęcamy pozostałych miłośników i użytkowników portalu o wsparcie, choćby symboliczne kilka-kilkanaście złotych.
Szyszka | 2019-05-06 21:36:19
Zrobiłem przelew.
Mmaciek | 2019-05-06 22:10:50
Super, dzięki!
KazimierzP | 2019-05-06 22:52:04
Poszło!
Robert | 2019-05-06 22:30:09
Przelew zrobiony
Mmaciek | 2019-05-07 12:59:07
Bardzo Ci dziękujemy :)))
Festung | 2019-05-07 00:19:49
Korespondując ze słowami prezesa Zarządu Wratislaviae Amici dodam: że też co niektórego d.... nie swędzi...
Emilian Szwaja | 2019-05-07 07:19:45
tzn?
Danuta B. | 2019-05-07 10:56:33
Spróbuję odpowiedzieć na wątpliwość Emiliana. Nie będąc skarbnikiem zakładam, że zarząd, admini to już kilkanaście wpłat. Tymczasem mamy tylko 17 przelewów, to gdzie są nasi aktywni użytkownicy ?
Jesienne Wieloryby | 2019-05-07 17:07:15
Wchodzę na stronę kilkanaście razy dzienne, ale post z prośbą o wsparcie zobaczyłem dopiero na facebooku, gdzie udostępnił go znajomy. Myślę, że wielu użytkowników nie wie, że jest zbiórka.
Mmaciek | 2019-05-07 17:42:51
Staramy się nagłośnić zbiórkę gdzie się da. Trochę jednak dziwne, że wcześniej nie zauważyłeś informacji, skoro przypięta jest jako pierwszy artykuł na stronie głównej.
Władysław Sikora | 2019-05-07 20:05:30
… a może przyznawać dodatkowe punkty za dokonane wpłaty, np. 1 zł = 1 pkt.?
Mmaciek | 2019-05-07 23:50:36 | edytowany: 2019-05-08 10:43:57
Takie rozwiązanie przyniosłoby więcej szkody, niż pożytku. Korzystanie ze strony, ze wszystkich jej dobrodziejstw, jest, było i będzie darmowe. Nie możemy nikogo faworyzować za wsparcie czy piętnować za jego brak. To, czy ktoś wesprze stronę czy też nie, jest jego indywidualną sprawą.
kris_2 | 2019-05-08 09:10:14
W piątek wypłata i będzie wpłata :)
Władysław Sikora | 2019-05-08 16:18:14
Zgadzam się, tak rzuciłem myśl na zasadzie burzy mózgów. Mam za to inne pytanie, czy Stowarzyszenie ma status OPP, a jeśli nie, to może zastanowić się nad tym rozwiązaniem, gdyż 1% z PIT jest do wzięcia.
Mmaciek | 2019-05-08 17:14:25 | edytowany: 2019-05-08 17:14:46
Niestety nie mamy statusu OPP, a szkoda bo zapewne dzięki temu mielibyśmy stałe finansowanie. Przed laty były starania o wpisanie nas na listę OPP, ale nasza działalność jest stricte internetowa, więc może być to pewną przeszkodą. Nie wykluczam jednak, że może będziemy ponownie się starać, musielibyśmy tylko skonsultować się w tej sprawie z kimś biegłym w temacie.
FM | 2019-05-08 10:50:48
Również zrobiłem przelew
browar100 | 2019-05-08 12:42:36
Tak,Ok.
Rigo. | 2019-05-08 13:38:52
Dobry król przelewem poszedł :)
moose | 2019-05-08 21:19:16
Tęczowa? Ani złotówki! OK. Poszło. :)
Alistair | 2019-05-09 11:01:35 | edytowany: 2020-09-14 22:02:29
Z wami, mi po drodze:)) Poszło.
Daniel Piotrowski | 2019-05-09 18:50:04
Poszły i moje grosiki :)
Mmaciek | 2019-05-10 19:39:38
Dziękujemy za darowizny! Wsparcie przerosło nasze oczekiwania :))
Zbigniew Waluś | 2019-05-10 19:46:29
Nie oczekuje podziękowania, tylko potwierdzenia czy mój skromny datek dojechał....
Mmaciek | 2019-05-10 20:30:39
Dojechał. Dziękujemy :)
Zdzisław K. | 2019-05-11 08:35:35
solidarność 1. «poczucie wspólnoty i współodpowiedzialności wynikające ze zgodności poglądów oraz dążeń» 2. «odpowiedzialność zbiorowa i indywidualna określonej grupy osób za całość wspólnego zobowiązania»
kris_2 | 2019-05-11 11:32:26
Poszło przed chwilą
t.ziemlicki@wp.pl | 2019-05-12 08:27:37
Dołożyłem się przed chwilą również.
jkw | 2019-05-13 20:06:12
Mam propozycję : biorąc pod uwagę ilość osób, które odpowiedziały pozytywnie na apel i zakładając ich dalszą chęć wspomagania Portalu, oraz z drugiej strony jego potrzeby finansowe, proponuję minimalną kwotę, jaką każdy z nas wpłacałby miesięcznie na konto Stowarzyszenia dla zapewnienia dalszego działania i wysokiego poziomu technicznego. Dyspozycja stałego przelewu w banku w wys. np. 10 zł/miesiąc nie spowodowałaby chyba istotnego, odczuwalnego uszczerbku w budżecie domowym, a przy np. 90 darczyńcach dałoby to kwotę ok. 11000 zł/rok i, mam nadzieję, koniec kłopotów przynajmniej "na odcinku" finansowym. Wysokośc składki należałoby zweryfikować stosownie do faktycznej ilości deklaracji, ale myślę, że tych nie byłoby mniej, niż przy obecnej akcji.
moose | 2019-05-13 20:22:06
Teorię finansowania dobra wspólnego (jaką jest nasza strona) badała amerykańska Noblistka - Elinor Ostrom. Wskazywała ona że w jeśli gra trwa więcej niż jedną rundę to w kolejnych rundach uczestnicy przekazują już mniej środków na dobro wspólne. W ostatniej rundzie około 70% graczy decyduje się przekazać nic. Jeśli gracze wierzą, że inni przekażą środki do wspólnej puli to chętniej podzielą się zasobami, a zatem konieczna jest lepsza znajomość zasad gry. W przypadku dóbr wspólnych wielce zasadna jest komunikacja twarzą w twarz niż komunikacja za pomocą komputera. Zatem prośba do Zarządu o zbudowanie strategii działania i rozpisanie jej na etapy - wtedy powodzenie akcji zbiórkowej z pewnością będzie większe. A spotkanie w tym celu będzie jak najbardziej zasadne.
Mmaciek | 2019-05-13 22:49:41
@moose - cała akcja tak naprawdę została zorganizowana spontanicznie i patrząc na jej efekty jestem zadowolony. Jednak nawet najlepiej napisane strategie na nic się zdadzą, jeśli ludzie po prostu nie sypną groszem. Choćby w minimalnym wymiarze, kilka-kilkanaście złotych na rok.
moose | 2019-05-13 23:27:37
Pokazuję tylko że ktoś to już badał. Ludzie nie sypną groszem jeśli nie będzie zaufania i jasnych informacji. Tyle mówi nauka w temacie dobra wspólnego.
Mmaciek | 2019-05-13 23:41:48
Pełna zgoda. Nasuwa się więc pytanie, czy w naszym przypadku teraz czegoś zabrakło? Był jasny cel, konkretna kwota, co jeszcze?
jkw | 2019-05-14 01:18:13
Zakładając spełnianie warunków teorii sukcesu w gospodarowaniu majątkiem wspólnym (a te warunki spełniamy, czyż nie?) taka akcja jest jak najbardziej możliwa tym bardziej, że byłaby grą jednorundową, wymagającą jednorazowej deklaracji. Trwanie w postanowieniu nie wymagałoby żadnych kolejnych działań (no, może ustosunkowania się do potrzeby korekty deklaracji "in minus/plus").
Mmaciek | 2019-05-13 22:10:11
@jkw - Pomysł jak najbardziej słuszny i byłbym szczęśliwy gdyby choć część osób zdecydowała się na taki krok. Jak będzie, zobaczymy. Różne bywają sytuację, więc nawet i połowa z kwoty podanej przez Ciebie byłaby świetną sprawą.
jkw | 2019-05-14 01:39:01 | edytowany: 2019-05-14 01:42:20
Należy więc zaproponować i czekać na efekt (pozytywny).
Mmaciek | 2019-05-14 10:45:26
Każda oddolna inicjatywa użytkowników spotka się z naszym poparciem. Jako stowarzyszenie nie możemy jednak wprost namawiać do określonej formy wpłat, a jedynie ogólnie prosić o wsparcie. Temat pieniędzy nigdy nie jest wdzięczny, więc musimy być tutaj jak najbardziej delikatni, tak aby nikogo nie zrazić do strony. Być może z powodu tych obaw w poprzednich latach zbyt głośno nie zabiegaliśmy o wsparcie. Rzeczywistość pokazała jednak, że bez udziału internautów jest problem z finansowaniem.
panAeL | 2019-05-14 08:24:49
Jak na jednorazową, spontanicznie przygotowaną akcję wynik jest bardzo fajny. Cieszę się, że mogłem dołożyć do niego swoje kilka złotych :) Kontynuując rozpoczęty wcześniej wątek regularnych, miesięcznych darowizn: może Patronite? Albo jakaś forma wyróżnienia dla "patronów" strony? Wzorem YouTubowych kanałów można by utworzyć listę nazwisk/ nicków osób czynnie wspierających działanie portalu.
kris_2 | 2019-05-14 10:27:36
Histmag prowadzi coś takiego, co miesiąc publikują wpis z prośbą o dofinansowanie i podają listę imienną darczyńców.
Mmaciek | 2019-05-14 11:01:57 | edytowany: 2019-05-14 20:12:25
O Patronite lub podobnych serwisach myślałem jako wyjście awaryjne w przypadku niepowodzenia zbiórki. Chciałbym jednak skorzystać z tych serwisów przy okazji kolejnej zbiórki na konkretny cel, np: nowa oprawa graficzna lub uruchomienie wersji mobilnej portalu. Tutaj jednak kwota będzie pięciocyfrowa, więc musimy wpierw ustalić wstępny kosztorys i dokumentację, aby zacząć działać. Oczywiście dochodzi do tego jeszcze analiza prawno-księgowa, byśmy przez przypadek nie weszli na jakąś minę. To wymaga jednak sporo czasu i nakładów pracy, do której mało kto się pali ;)

Co do patronów, to wychodzimy z założenia (przynajmniej na razie), że nie będziemy ujawniać takiej listy, gdyż może nie każdy sobie tego życzy. Kto jest zainteresowany, może napisać o swoim udziale w komentarzach tutaj lub na FB. Wiem, że w innych zbiórkach takie listy są publikowane, dlatego nasze stanowisko nie jest sztywne. By podjąć jakieś decyzje w temacie chciałbym jednak poznać opinie większej grupy osób, gdyż sprawa jest delikatna.
t.ziemlicki@wp.pl | 2019-05-14 10:59:23
Akcja spełniła oczekiwania , czyli zabezpieczenia finansowego na opłacenie serwera i jest super. Nie podoba mi się pomysł na tworzenie jakichkolwiek list. Jest dobrze a "lepsze jest wrogiem dobrego"
Mmaciek | 2019-05-14 11:03:43
Dlatego bardzo ostrożnie podchodzimy do takich propozycji. Nie mniej jednak, każdy głos w dyskusji jest cenny, bo pozwala wypracować wspólne stanowisko.
sawa | 2019-05-15 08:15:04 | edytowany: 2019-05-15 08:26:17
Proszę ustalić dolną granicę, do której będę mogła się odnieść (tam gdzie w grę wchodzą pieniądze potrzebuję konkretów). Jestem na portalu 360 dni w roku. Jeżeli wpłacę codziennie po 50 gr. to wyjdzie mi na rok 180 zł. Myślę, że tę kwotę mogę spokojnie jednorazowo przeznaczyć na mój ulubiony portal.
Mmaciek | 2019-05-15 11:36:57
Ok, a więc konkretny: całościowy, roczny koszt utrzymania strony wynosi ok. 6000 zł (serwer, księgowość, opieka informatyka, itp.). Uzbierana kwota wystarczy na rok, jednak idealnie byłoby mieć zabezpieczone środki na dwa lata działalności (nie będziemy przecież robili zrzutek co kilka tygodni). Po za utrzymaniem, ważna jest również modernizacja. Jeśli chcemy coś poprawiać na stronie, zmieniać na lepsze, musimy zaangażować specjalistę, który sporo kosztuje. Tutaj w grę wchodzą już tysiące, a zakres prac ograniczony jest jedynie dostępnym budżetem. Tak więc każde wsparcie jest ważne, bo dzięki temu uzyskamy efekt skali i uda się zebrać fajną kwotę. Nie ważne czy to będzie jednorazowa wpłata czy regularne przelewy co miesiąc. Czy to będzie kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset złotych, każda kwota jest super. Im więcej uzbieramy, tym będziemy mogli więcej zmienić.

Istotną kwestią w tym wszystkim jest transparentność i prawidłowe rozliczanie. Po to właśnie powstało stowarzyszenie, aby nie było żadnych niedomówień czy podejrzeń. Składamy sprawozdania, mamy księgowość, wszystkie działania są podejmowane zgodne z przepisami.
sawa | 2019-05-15 12:35:48
Wielkim plusem strony jest to, że z żadnego rogu nie wyskakują mi reklamy, dzieło szatana XXI wieku ;)
Mmaciek | 2019-05-15 12:56:23
To jest jedna z naszych podstawowych zasad - żadnych reklam. Wiąże się to jednak z tym, że jesteśmy uzależnienie od darowizn i składek, gdyż nie mamy innych przychodów.
kris_2 | 2019-05-16 07:56:38
Nie obraziłbym się za reklamy księgarni, niczego więcej, np. Nova ma ciekawy wybór pozycji o Wrocławiu i Dolnym Śląsku :)
MacGyver_74 | 2019-05-16 16:17:22
W formie reklamy to może nie, ale cykliczne artykuły z wprowadzeniem do książki lub komentarzem autora?
maras | 2019-05-16 16:38:30
Nie ma co dywagować - nie ma reklam i tyle, a artykuł może każdy napisać jeżeli ktoś ma taką potrzebę. Cyklicznie też nie, bo to już coś "pachnie" lokowaniem produktu i tego też nie chcemy.
sawa | 2019-05-17 09:46:07
Korzystając z okazji mam jeszcze takie małe pytanie. Gdzie można u nas reklamować ciekawe pozycje książkowe? Bo ja chciałabym polecić od razu tę książkę pt. "Juliana Ursyna Niemcewicza PODRÓŻE HISTORYCZNE po ZIEMIACH POLSKICH MIĘDZY ROKIEM 1811 A 1828 ODBYTE" PARYŻ W KSIĘGARNI A. FRANCKA, PETERSBURG W KSIĘGARNI M.WOLFA 1858.
maras | 2019-05-17 10:05:21
Mamy dział Literatura i można tam zamieszczać artykuły związane z książkami. W tym wątku raczej rozmawiamy o środkach na działalność stowarzyszenia :))